Navigation auf uzh.ch
Leitung | Projekt | Laufzeit |
---|---|---|
Benedetto Lepori | The Employment of Academics and Administrators in European Higher Education: National and Organizational Determinants | 2021-2022 |
Martin Reinhart | Berliner Forschungslandschaft | 2020-2022 |
Rainer Bromme | Vertrauen und Kommunikation in einer digitalisierten Welt | 2012-2021 |
Mike S. Schäfer | Fakeology – Fake news and pseudo-science as post-modern mythology: The case of the anti-vaccination movement | 2019-2022 |
Mike S. Schäfer | Status Quo and Development of Public Communication Efforts of Swiss Institutions of Higher Education | 2019-2023 |
Benedetto Lepori | RISIS 2 - European Research Infrastructure for Science, technology and Innovation policy Studies | 2019-2022 |
Katharina Maag Merki | School Improvement Capacity for Academic Learning | 2018-2022 |
Katharina Maag Merki | Förderung des selbstregulierten Lernens von Studierenden: Effektivität von webbasierten Kursen und Präsenzveranstaltungen | 2015 - 2021 |
Yves Karlen | Selbstreguliertes Lernen in der Studieneingangsphase | 2018-2021 |
Agnes Bäker | Interpersonal Humor for (Female) Retention and Success in Science | 2018-2021 |
Mike S. Schäfer | How Can Scientific Facts Be Communicated Efficiently? | 2019-2021 |
Tobias Wolbring | ADVICE “Individually recommended? – How AI based advisory systems affect student diversity | 2020-202 |
Mike S. Schäfer | Assessing the Potential of Citizen Science in Switzerland | 2020-2021 |
Martin Reinhart | Navigating Societal Impact | 2002-2021 |
Otfried Jarren | Aufbau eine Netzwerks Forschung zum Schweizer Hochschulraum | 2019-2020 |
Elena Wilhelm | Leitung Entwicklung Lifelong-Learning Strategie | 2019-2020 |
Mike S.Schäfer, Carole Probst, Gaële Goastellec, Christian Wassmer | APIKS - Academic Profession in Knowledge-based Society | 2017-2020 |
Julia Metag, Mike Schäfer | Wissenschaftsbarometer Schweiz | 2016-2020 |
Catherine Herfeld | Why Do Female Students Leave Philosophy? Evidence from Switzerland | 2020 |
Mike S. Schäfer | Wissenschaftsbarometer, COVID19 edition | 2020 |
Elena Wilhelm | Leitung Entwicklung Nachhaltigkeitsstrategie | 2018-2019 |
Julia Metag, Mike Schäfer | Vertiefungsstudie zum Wissenschaftsbarometer | 2017-2019 |
Mike S. Schäfer | Voicing Terrorism | 2017-2019 |
Mike S. Schäfer | Audience Segmentation in Switzerland: An In-Depth Analysis Following up the Science Barometer Switzerland | 2017-2019 |
Martin Reinhart | Begutachtung in der Krise? | 2017-2019 |
Martin Reinhart | Bewertungspraktiken in Wissenschaft und Hochschule | 2016-2019 |
Tobias Wolbring | Vom Bachelor zum Master: Eine survey-experimentelle Längsschnittstudie zur Auswahl von Masterstudiengängen | 2016- 2019 |
Katharina Maag Merki | S & S – Selbstreguliertes Lernen und Studienerfolg | 2015-2019 |
Catherine Herfeld | Tagung: The Soul of Economics | 2019 |
Mike S. Schäfer | Management of the Peer-Mentoring Group "MFG - MedienforscherInnengruppe" | 2019 |
Mike S. Schäfer | Climate Change Perceptions Among South African Publics | 2017-2018 |
Elena Wilhelm | Leitung Entwicklung Strategie Bildung und digitale Transformation | 2017-2018 |
Mike S. Schäfer | Transnational Political Public Spheres? The Example of Climate Politics | 2015-2018 |
Massimiano Bucchi | Promoting Integrity as an Integral Dimension of Excellence in Research | 2015-2018 |
Catherine Herfeld | Tagung: Concept Formation in the Natural and Social Sciences | 2018 |
Katja Rost | Zufallswahl als Lösungsstrategie gegen Frauenmangel in Führungspositionen | 2018 |
Mike S. Schäfer | Social Bots in the Networked Public Sphere | 2018 |
Mike S. Schäfer | Crowdfunding Science Festival | 2018 |
Elena Wilhelm | Leitung Entwicklung Hochschulinformationssystem | 2017 |